onsdag 15 februari 2012

Broccoli och en droppe olycklig kärlek

Har nyligen kommit hem från vernissage på Antikmässan.Strosade runt där med några kollegor från jobbet.Såg massvis med fina antikviteter men det som berörde mig mest var att jag såg honom...Mitt livs stora olyckliga kärlek.

Hjärtat slog extraslag.Dunk, dunk, dunk.Dunk, dunk.Hjärtat hamnade i halsgropen.En våg av värme fyllde min kropp.Där stod Han.Endast några meter framför mig, ovetandes om min existens.Med ett vackert leende.Och med sin nya bok under armen.Fredrik Lindström. 
Jag vill gärna tro på att våra blickar möttes.Det kändes så i alla fall.Nej han måste ha sett mig eftersom jag rodnade och ändrade färg lika tydligt som ett stoppljus.
Efter att han snabbt passerade mig kunde jag känna hans kroppsvärme.Under den här sekunden försökte jag lyfta upp handen och säga "hej" men lyckades inte få fram ett ord.Rummet snurrade runt som en karusell.När jag vände mig så kunde jag se hans majestätiska ryggtavla sakta försvinna bort bland folkmassan.Vad lång han är, tänkte jag.

Men vad spelar det för roll egentligen?Längd, ålder, kroppsbyggnad, klädstil.Kärleken är så mycket större...Åh.

Kära bloggföljare.
På grund av kvällens incident, fick jag slänga ihop en maträtt av följande ingredienser: 

2 dl quinona
1 buljongtärning
salt
1-2 st brocccoolihuvud
200 gram fetaost
olivolja

Tillagning
Koka quinoan enligt anvisning på förpackning med en tärning grönsakbuljong och salt (ca 15 min). Skär broccolin i små buketter. Koka upp lättsaltat vatten och koka hastigt i 1-2 min. Ta ur. Blanda quinoa med broccoli och olivolja. Smula över fetaost.

Ps.Fredrik, jag kommer alltid att älska dig.Oavsett om någon (kanske din FB-administratör?) försöker komma emellan oss genom att automatiskt radera!!? mina kärleksförklaringar till dig.Så himla taskigt...Min kommentar togs bort efter några sekunder.Ds.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar